WattCycling apeldoorn
Train smarter Get Faster 

WattCycling Trainingen 

Bij WattCycling Apeldoorn train je in groepsverband op de Wattbike in jouw persoonlijke trainingszones onder leiding van een opgeleide WattCycling trainer. Trainen op de Wattbike bij WattCycling Apeldoorn is een gerichte trainingsmethode."It Never Get Easier You Just Get Stronger and Faster

De Wattbike is de meest geavanceerde indoor fiets die er bestaat. De wattbike meet niet alleen heel nauwkeurig je vermogen en het eventuele verschil tussen de benen maar middels de PolarView registreert en visualiseert hij ook hoe je kracht zet en op welke momenten tijdens je trapbeweging. De continue feedback die de Wattbike geeft zorgt voor een goede controle van de trainingsintensiteit en kun je tevens werken aan je traptechniek. Je wordt dus niet alleen sterker, maar ook efficiënter op de Wattbike. "Train smarter, get Faster"

Daarnaast kun je bij ons ook terecht voor specifieke Core en krachttrainingen die specifiek afgestemd zijn op de wielrenner of triatleet. Deze trainingen kunnen in Small-Group en in de vorm van Personal Training gevolgd worden met een persoonlijk en individueel begeleidings- en trainingsprogramma op maat op basis van je eigen wedstrijdprogramma en specifieke doelstelling. 



WattCycling ALLRound

De WattCycling AllRound training is een ideale mix van alle WattCycling trainingen.



WattCycling  D'Huez

De WattCycling D'Huez training is een ideale voorbereiding voor een klimtocht of Grand Fondo in de Ardennen, Alpe of de Pyreneeën. De nadruk bij de WattCycling D'Huez trainingen ligt op een combinatie van langere intervallen en ren lage trapfrequentie met veel weerstand.



Thema Training

Thema-trainingen staan in het teken van een specifiek onderdeel zoals bijvoorbeeld Kracht-Vermogensopbouw, Explosiviteit-Sprinten of Tempoduur-Tijdrijden. 

Gedurende deze 4 weken wordt er 2x per week gecombineerd getraind doormiddel van 4x WattCyclingTrainingen en 4x Core/KrachtTrainingen. 





Open Training

Tijdens een Open training train je zelf op de WattBike (b.v een training uit de WattBike app of een training uit  je eigen programma of een WattCycling training). 



Introductietraining

Tijdens een WattCycling Introductietraining van 90min leggen wij de basisbeginselen uit van een Wattbike en laten we jou kennismaken met een WattCycling Training. Voordat we met de WattCycling Training starten krijg je allereerst uitleg over de mogelijkheden van de Wattbike en wat een Wattbike een Wattbike maakt en het verschil maakt en ook echt aanvoelt als een racefiets.



WattBike test / Inspanningstest

Bij WattCycling Apeldoorn wordt er getraind op basis van persoonlijke trainingszones vermogen (MMP) en hartslag (MHRM). Het bepalen van de trainingszones doen we op 2 manieren bij WattCycling Apeldoorn, namelijk de MaxRamp test en de 20min PowerCheck. 

MaxRamp; Een test die alle WattCycling leden hebben gedaan tijdens de introductietraining en die we 2 á 3 keer herhalen per jaar om de trainingszones opnieuw te ijken. Met de MaxRamp test bepalen we de MHR (maximale hartslag) en MMP (maximale vermogen over 1 minuut). De waardes uit deze test staan in de Wattbike app om in je persoonlijke trainingszones te trainen.

20min PowerCheck; De 20-minuten Powercheck gebruiken we bij WattCycling om de vooruitgang in beeld te brengen. De 20-minuten Powercheck dankt zijn populariteit dan ook aan het feit dat wanneer je het getrapte vermogen x 0.95 (in watt/kg) doet je een zeer adequate uitkomst van de FTP krijgt. De 20-minuten Powercheck wordt periodiek tijdens de de Wattcycling trainingen uitgevoerd.

PowerProfile test; De power Profile test is een uitgebreide WattBike test waarbij verschillende testen worden uitgevoerd om een compleet overzicht te verkrijgen welke type renner je bent. De Power Profile test bestaat o.a uit een 5" - 15" - 30" - 1' - 4' - 20' test.




Trainingsrooster.

It Never Get Easier You Just Get Stronger